Presidentscup

Ieder jaar staat de prestigieuze Presidentscup op de activiteitenkalender. Een aloude traditie op onze golfclub, waarbij je tegen de president/voorzitter van de club speelt.
Iedereen heeft kans om te winnen en om zijn of haar naam op het bord te laten verschijnen.

Hoe kun je nu winnen van onze huidige President, voorzitter Richard ter Beek?
Richard speelt met zijn marker een ronde van 18 holes op onze mooie golfbaan. Zo bepaalt hij de PAR van de baan. Dit is met handicapverrekening. Maakt hij bijvoorbeeld een 6 op een par 4 en krijgt hij 1 slag op die hole, dan wordt de par 5. Krijgt hij daar 2 slagen mee, dan blijft de par 4.

Tijdens de Presidentcup ligt de “voorzittersPAR” bij de green. Als je op de green aankomt zie je wat de par van die hole is en vergelijk je dat met jouw netto score (bruto score – aantal handicapslagen op die hole).
Doe je het beter dan onze voorzitter, dan win je de hole (+), heb je even veel slagen nodig dan halveer je de hole (0) en heb je meer slagen nodig dan verlies je de hole (-). Na 18 holes trek je het aantal minnen af van het aantal plussen en heb je je eindscore.
Diegene met de hoogste score wint uiteindelijk en verdient eeuwige roem en vermelding op het kampioenenbord. Wie wil dat nu niet!

Dit jaar vindt de Presidentscup plaats op zaterdag 17 augustus 2024

Presidentscup 2023

Wat een geweldige opkomst en wat hebben we geluk gehad met het weer afgelopen zaterdag. Dank jullie wel!

Alle ingrediënten voor een mooie dag waren aanwezig. ForeAll had gezorgd voor iets lekkers bij de koffie, een worstenbroodje halverwege en een schrobbeler in de baan. De greenkeepers hadden zich de week voorafgaand ook weer in het zweet gewerkt, de baan lag er bij om door een ringetje te halen. Kortom, alles om een mooie ronde te maken.

Vorige week maandag was het Richard ter Beek die me markte tijdens mijn ronde. Een ronde boven mijn handicap dus vriendelijk voor alle deelnemers was de conclusie. Dat bleek toch anders te liggen; 14 deelnemers bleken beter, 6 liepen gelijk en 26 spelers deden het iets minder. Werk aan de winkel! 😉 Dan de uitslag:

Nr. 3: Mari Berkers +4
Nr. 2: Wil Staffhorst +5
Nr. 1: Jopie van Esveld-Staffhorst + 7

Neary dames: Christine Eijlander
Neary heren: Robbert van Dijken
Longest dames: Inge Staffhorst
Longest heren: Patrick van der Weijden

Van harte gefeliciteerd Jopie en het doet me deugd jou de wisselbokaal te hebben mogen uitreiken en dat je aan het eind van dit jaar een eervolle vermelding krijgt op het kampioenenbord in het clubhuis.

Nogmaals dank voor jullie deelname en tot snel!

IMG-20230829-WA0001