Competitie jeugd

NGF Competitie

Nadat we in het voorjaar al 4 kampioenschappen mochten vieren, hebben we nu wederom fantastisch nieuws: ons jeugdteam is kampioen geworden! Ze speelden met en tegen de spelers van Leeuwenbergh, Princenbosch en Best. Door dit kampioenschap promoveren ze naar de 1e klasse.
We feliciteren uiteraard Olivier, Lars, Mees, Dorus, Teddy, Manuel, Ties en Jules met dit resultaat.

Vorig jaar werd onze jeugd ook kampioen, Olivier en Lars zijn inmiddels actief bij de herencompetitie 36 holes  en hebben 1 wedstrijd in de jeugdcompetitie mee gedaan. Met 4 nieuwe spelers zijn ze de competitie in gegaan. Het is extra mooi om te zien dat onze jeugdcommissie erin is geslaagd weer een kampioensteam neer te zetten. We feliciteren dan ook de jeugdcommissie en Paul Nout als pro met dit kampioenschap. De jeugd heeft de toekomst, geweldig gedaan!

Verslag jeugdcompetitie 2022

De afgelopen 4 weken stonden voor ons in het teken van de jeugdcompetitie. Er werden in totaal 4 wedstrijden gespeeld op zondag. Samen met de clubs van Princenbosch, Best en Leeuwenbergh gingen wij strijd aan voor de titel.
Ons team bestond uit: Dorus, Manuel, Mees, Teddy, Ties, Jules en op de reserve lijst Lars en Olivier.
De 1ste 9 holes werden gespeeld in het speltype greensome waarin we 2 aan 2 tegen de andere clubs moesten spelen. In de 2de 9 holes werden singles gespeeld.
De eerste wedstrijd was bij Leeuwenbergh in Den Haag waarvoor we dus ver moesten rijden. Deze wedstrijd hadden wij gewonnen met 6 punten. Met de singles werd door ons een extra punt binnengehaald omdat één van ons de hoogste score hierin had.
Bij de tweede wedstrijd bij Princenbosch in Bavel werden wij tweede en behaalde hiermee 4 punten.
De derde wedstijd was voor ons een thuiswedstrijd en werden we eerste met 6 punten en ook hier een extra punt voor de hoogste score in de singles.
Helaas na deze wedstrijd kregen wij het bericht dat Princenbosch zich terugtrok uit de competitie. Blijkbaar nog nooit eerder gebeurd dat een club zich terugtrekt, maar nu dus wel het geval. De laatste wedstrijd was dus voor 3 clubs in Best. Wij zijn bij deze wedstrijd derde geworden.

Door de goede scores van de eerste wedstrijden zijn wij dus toch winnaar geworden van deze competitie voor het derde jaar op een rij!

Jaarlijkse competitie deelname

Ieder jaar neemt de jeugd van Nieuwkerk deel aan de NGF competitie. In een team van 4-6 spelers gaan zij de strijd aan met jeugdteams van 4 andere golfclubs. De kinderen spelen in totaal 18 holes, waarvan 9 holes 2 spelers samen spelen en de andere 9 holes spelen ze individueel.

De wedstrijden vinden onder begeleiding plaats op zondag. Wil je ook mee doen of heb je vagen, neem dan contact op met de jeugdcommissie door een e-mail te sturen aan jeugdcie@golfclublandgoednieuwkerk.nl