Handicarts

Stichting Handicart

De missie van Stichting Handicart is mobiliteit verschaffen aan mindervalide golfers om hen daarmee in staat te stellen het golfspel te blijven beoefenen. Daarmee geeft de stichting deze groep golfers de mogelijkheid zowel lichamelijk als ook geestelijk actief te blijven.

Door middel van eigen bijdragen van de pashouders, donaties, giften, legaten en schenkingen verkrijgt de stichting de benodigde inkomsten om eigen handicarts aan te schaffen. Deze handicarts worden geplaatst op golfclubs in Nederland (inmiddels 112). Deze golfkarren worden vervolgens door de deelnemende banen tegen een laag tarief aan de pashouders van Stichting Handicart ter beschikking gesteld.

Onze club beschikt over 5 handicarts. Die hebben we nodig omdat onze ouder wordende leden en gasten, ondanks de bij het vorderen der jaren opkomende beperkingen, het spelletje willen blijven kunnen spelen.

De jaarlijkse handicart wedstrijd vindt plaats op zaterdag 11 mei 2024

Handicart wedstrijd

Voor het behoud en onderhoud van deze handicarts is jaarlijks  € 7500,- aan inkomsten nodig, bestaande uit gebruiksvergoedingen, donaties en de opbrengst van de handicartwedstrijd!

De afgelopen jaren heeft de handicartwedstrijd behoorlijk bij gedragen in het financiële plaatje met in 2021 een recordopbrengst van ruim € 1.800,-. Laten we met z’n allen proberen dit resultaat tenminste te evenaren. Wat kunt u daar aan doen?

1. Schrijf u in voor de wedstrijd (9 of 18 holes) meestal medio juni. De kosten bedragen € 5,-. Maak kans op mooie prijzen in de wedstrijd en de tombola!
  2. Of wordt donateur van de Stichting Handicart. Uw donaties zijn (in Nederland) fiscaal aftrekbaar 😉!
  3. Kunt u niet meedoen, stort dan een bijdrage op de rekening van de golfclub NL41RABO 0116 8072 02 o.v.v. HANDICART

Verslag Handicart wedstrijd 2023

Zaterdag 10 juni 2023 hebben we de jaarlijks handicart wedstrijd gespeeld.

Enigszins teleurstellend: niet vanwege hen die er wél waren (die hebben hun stinkende best gedaan om toch nog wat geld in het laatje te brengen), maar met name vanwege hen die er niet waren noch op andere wijze hun betrokkenheid toonden. Zij waarvoor we het uiteindelijk allemaal doen. De opbrengst was dan ook beduidend lager dan we de afgelopen jaren gewend waren. Iets meer dan een “halve” handicart, waar we andere jaren ruim een “hele” scoorden. Jammer !

Er werd gelukkig ook nog een greensome golf gespeeld, waarbij de “coolste” uiteindelijk de hitte het best trotseerden. Mari Berkers en Christine Eijlander zullen Golfclub Landgoed Nieuwkerk later dit jaar vertegenwoordigen op de regio finales en hopelijk – nog later – ook op de landelijke finale. Wilfred van Pelt en Froukje de Bekker staan als runner-up in de startblokken mochten Mari en Christine onverhoopt forfait moeten geven. Veel succes allen!!!

Dank aan allen die met hun aanwezigheid en/of donatie er aan hebben bijgedragen dat de handicarts weer even kunnen rijden. We zullen zien hoelang er dat nog vijf zullen zijn…