Laddercompetitie

Ieder jaar organiseert Golfclub Landgoed Nieuwkerk een interne competitie; de Laddercompetitie. Dit is een competitie waarbij je speelt tegen diegene die bij jou in de ladder ingedeeld worden. Iedereen kan meedoen of je nou nieuw bent of nog een hogere handicap hebt. Dat maakt niet uit.

De wedstrijden zijn bij uitstek geschikt om andere leden te leren kennen en wedstrijdervaring op te doen. Je bepaalt zelf in overleg met je tegenstander wanneer je de strijd aan wilt binden. Per e-mail (of via de ladderbus in de hal) worden de resultaten doorgegeven. De stand van je ladder wordt bijgehouden op het grote ladderbord  in de hal van het clubhuis en zal op de website gepubliceerd worden.
Nog even op een rijtje wat de laddercompetitie verder precies inhoud:
  • Matchplay met 3/4 handicapverrekening (een max. verrekening van 18 slagen);
  • Inschrijven via de website (helaas niet meer mogelijk)
  • Wedstrijden zelf plannen met je laddergenoten tussen 1 mei en 18 september;
  • Per ladder spelen ca. 6 deelnemers;
  • Ladders worden ingedeeld naar handicap;
  • De nummers 1 én 2 van de poule gaan door naar de volgende ronde;
  • Bij gelijke stand in een ladder volgt een play off over 18 holes;
  • De finale vindt plaats op zondag 22 oktober 2023;
  • Bekijk hier het wedstrijdreglement

Binnen onze vereniging is Coby Jonker contactpersoon voor de laddercompetitie. Zij is bereikbaar per e-mail op laddercompetitie@golfclublandgoednieuwkerk.nl

Indeling & tussenstand laddercompetitie

Alle poulewedstrijden zijn gespeeld en het finale schema van de laddercompetitie 2023 ziet er als volgt uit:

Winnaar laddercompetitie 2022
De laddercompetitie van 2022 is, net als in 2021 gewonnen door Olivier Smeulders. Hij won in de finale van Rob Ross.
IMG-20221023-WA0001