Vlaggenwedstrijd

Traditiegetrouw spelen we ieder jaar op Koningsdag de vlaggenwedstrijd (Zaterdag 27 april 2024) Elke speler krijgt aan het begin van zijn ronde een vlaggetje mee waarop zijn of haar naam staat. De vlaggenwedstrijd wordt gespeeld met volledige handicap verrekening. Als een speler op basis van zijn handicap bijvoorbeeld 24 slagen krijgt op onze par 71 baan, dan mag de speler dus 24 + 71 = 95 slagen doen. Met gebruikmaking van dat aantal slagen probeert elke speler zover mogelijk in de baan te komen. Elke hole moet afgemaakt worden door de bal in de hole te putten.

Nadat de speler zijn slagen (in dit voorbeeld 95) heeft gebruikt plaatst hij zijn vlag. Degene die aan het einde van de wedstrijd het verste is gekomen, is de winnaar. Het kan dus gebeuren dat spelers door spelen tot 19de of zelfs 20ste hole.

Verslag Vlaggenwedstrijd 2023

Vragen

Heb je vragen over deze wedstrijd? Neem dan contact op met de wedstrijdcommissie door een e-mail te sturen naar wedstrijdcie@golfclublandgoednieuwkerk.nl of neem telefonisch contact op met de wedstrijdleiding te weten:

• Paula Wagemakers (06-15460655)
  • Coby Jonker (06-40490587)