Wintergolf

Wintergolf voor alle leden

De herendag organiseert al 5 jaar wintergolf om onder de leden van de herendag, met als resultaat een heuse Winterkoning.

Dit jaar hebben ze voor alle leden (m/v) van onze golfclub  wintergolf georganiseerd. En met succes. Ook volgend jaar zal deze terugkeren op de wedstrijdkalender.

Van november tot en met medio maart kan er op de woensdagen gespeeld worden, tenzij het weer of de baanomstandigheden dit niet toestaan.

Hoe gaat dat in zijn werk? 18 holers melden zich vanaf 10:15 uur en 9 holers vanaf 10:45 uur in het clubhuis. Gestart wordt een kwartiertje later. Daarvóór geef je de wedstrijdleiding een door jou ingevulde scorecard (naam + aantal slagen die je meekrijgt) en een witte, nieuwe golfbal. De wedstrijdleiding deelt de spelers ter plaatste in (3 golfers per flight) die vervolgens na elkaar starten vanaf hole 1. Vooraf aanmelden is dus niet nodig!

Prijzen zijn er voor de beste 3 spelers bij 18 en 9 holes (resp. 3, 2 en 1 golfbal). De resterende ballen worden via loting verdeeld onder de aanwezige spelers. Sla je een birdie (bij zomer- én bij wintergreen), dan wordt jou een ‘vogeltje’ opgespeld.

En natuurlijk wil je dan blijven meespelen om “Winterkoning” of “Winterkoningin” te worden. Je bent van harte uitgenodigd. De wedstrijdleiding zal bovendien aan de 3 beste wintergolf-spelers mooie prijzen uitreiken. Mooie uitdaging toch?

Verslag wintergolf 2023

Met de start van de Herendag werd tegelijk de “Wintergolf competitie’ afgesloten. Vanaf half november werd tijdens 11 wedstrijddagen gestreden voor de “Winterkoning” van het seizoen 2022 – 2023. Theo de Kanter werd deze keer de winnaar. En hij heeft er als meest constante speler recht op. Met slechts enkele punten verschil wist hij Anton Jacobs (links op de foto) en Bert Boogerd (rechts) net te verslaan. Op een derde foto toont hij vol trots de plaquette, waarop nu zijn naam is toegevoegd. En dit mooie kunstwerk werd Theo gewoontegetrouw weer uitgereikt door de schepper van dit kunstwerk, André IJsseldijk.

Hulde voor onze ‘kookbrigade’. Op de foto maakt je kennis met (v.l.n.r) Ben Verschuuren, Ton van der Aa, Rob van den Nouweland en Ad Naber. Het traditionele diner tijdens de openingsdag van de herendag nam vanaf 17:00 uur een aanvang. Liefst 60 herendag leden namen hieraan deel. Zij werden verwend door onze eigen ‘kookbrigade’. Deze vier leden van de Herendag hadden er hun handen vol aan en weer slaagden zij met lof voor de door hun geleverde prestatie, alle aanwezigen genoten van een voortreffelijk 5 gangen diner.

Pagina inhoudsopgave
    Add a header to begin generating the table of contents