Zomer Avond Competitie

Al voor de 18e keer wordt de Zomer Avond Competitie (ZAC) dit jaar georganiseerd. Deze interne competitie is zeer geliefd binnen onze vereniging.

We hopen dit jaar weer veel teams, speelsters en spelers te mogen verwelkomen, maar we limiteren het aantal teams op 13. Elk team bestaat uit minimaal 6 en maximaal 9 spelers. De speeldata zijn: 30 mei (openingswedstrijd), 13 en 27 juni, 11 en 25 juli, 8 augustus en de slotavond op 22 augustus.

We willen dit jaar de opzet iets veranderen. We horen van iedereen dat de slotavond altijd heel gezellig is, maar dat sommige spelers dan pas voor het eerst kennis maken met hun teamgenoten. Vanuit meerdere deelnemers kwam de suggestie om met de slotavond te beginnen. Dat kan natuurlijk niet (het heet niet voor niets slotavond), maar we willen dit jaar beginnen met een openingsavond. De opzet is hetzelfde als bij de slotavond. Alle spelers spelen mee en we spelen Texas Scramble en “shot gun” en we eindigen met een gezamenlijke maaltijd, iets van een buffetje. De BBQ bewaren we voor de laatste avond. Deelname aan beide maaltijden is voor eigen rekening. Om aan de slotavond mee te kunnen doen, moet elke speler ten minste op 1 avond gespeeld hebben.

Behalve de opening- en de slotavond zijn de wedstijden QUALIFYING. Van de 7 avonden zijn dat er dus nog maar 5 en daarom tellen alle wedstrijden mee. Je kunt het slechtste resultaat niet meer schrappen!

Per qualifying wedstrijdavond spelen 2 dames en 2 heren van elk team. De beste score van 1 dame en 1 heer telt als resultaat van het team. Invallers (maximaal 3 keer) zijn toegestaan mits ze lid zijn van onze vereniging en niet in een ander team spelen. Mocht het zo zijn dat maar 1 dame of 1 heer beschikbaar is, dan mag een extra heer of dame het 4-tal completeren. De ervaring leert dat het speelniveau van de deelnemers behoorlijk uiteen kan lopen. Dat vinden we geen probleem. Iedereen moet mee kunnen doen aan deze gezellige competitie.

Ten behoeve van de snelheid, doen we dit jaar een paar dingen zoals vorig jaar:

• Als we 13 deelnemende teams hebben (en dat zal wel), dan spelen er per avond 52 mensen. We maken 16 flights van 3 en 1 flight van 4. Deze flight start als laatste. In elke flight delen we niet meer dan 1 speler van een team in;
  • De eerst flight start om 16.30 en we hanteren een interval van 8 minuten. De laatste flight start dan om 18.38 uur;
  • Heren met HCP 36 en hoger spelen vanaf de rode tee, dames met handicap 36 en hoger spelen vanaf de oranje tee. Je playing handicap is uiteraard in overeenstemming met deze tee. Daar waar er geen oranje tee is, spelen dames van rood;
  • Speel bij twijfel een provisionele bal en zoek maximaal 3 minuten. Speel eerst je eigen bal voordat je helpt zoeken;
  • We spelen met Stablefordtelling. Kun je geen punten meer halen, neem dan je bal op.

Inschrijven
De captain van een team laat even weten dat hij captain is d.m.v. een e-mail naar zac@golfclublandgoednieuwkerk.nl. Daarna ontvangt hij informatie over de werkwijze.

De inschrijving sluit op 28 april of als het maximale aantal teams is bereikt. Ben er snel bij! We openen de inschrijving op zaterdag 13 april vanaf 12.00 uur. Inschrijvingen NA dit tijdstip honoreren we op volgorde van binnenkomst. Te vroeg? Achteraan in de rij.

Heb je geen team, maar wil je toch meedoen? Geef je dan individueel op via het e-mailadres. We bekijken dan de mogelijkheden, bijvoorbeeld een extra team.

Kosten
De kosten bedragen € 12,50 per persoon, te voldoen via de captain. Voor of na de wedstrijd zullen Cynthia en Ton vast wel gelegenheid geven om een hapje te eten, uiteraard voor eigen rekening. Geef dit aan op de startlijst.

We wensen iedereen een mooie zomer met zonnige donderdagen en veel golfplezier. Tot de 30ste!

Namens de ZAC-commissie: Ingrid Verbakel en Chris Hulst

Impressie ZAC 2022