Het is belangrijk dat u voordat u afslaat een keuze maakt ten aanzien van de afstand van de fairway bunker. Blijft u ervoor of gaat u eroverheen? De hole wordt breder naarmate u verder komt. De tweede slag is altijd relatief kort naar de grote green. De green is vrij geonduleerd en naar achter oplopend.

Wanneer u doorkomt voor de tweede zijn de afstanden op hole 13 net iets verder dan op hole 4.  Let op de afstand naar de sloot en bunker. Vanuit waar zou u verder willen met uw tweede slag, midden tot rechts voor de green is prima, een chip-put voor par?

Gezien de afstand is het aan te raden voor de sloot te blijven met uw eerste slag, dan voor of over de bunker en vervolgens zover mogelijk naar de green. De fairway vanaf de sloot tot het einde van de bomen is vrij smal. De green is groot en oplopend.

Het middelste gedeelte van deze hole is het moeilijkste, dit namelijk vrij smal. Tot de sloot en voorbij de bomen is het goed te doen. Kies voor kortere slagen in het midden.